Facebook ČSSD BRNO - město Twitter ČSSD BRNO - město
ČSSD Brno - město

Stanislav Dvořák (ČSSD): Budeme opravovat Fryčajovu ulici

Út 08.03.2016 09:04

Stanislav Dvořák (ČSSD): Budeme opravovat Fryčajovu ulici

Klikněte pro zvětšení obrázku.

Vedení městské části plánuje generální opravu páteřní komunikace v Obřanech.

Prakticky od revoluce nosí Fryčajova ulice stále stejný kabát. Původní asfaltový povrch slušně rozvádí hluk z automobilů po okolních domech, chodníky jsou leckde za hranicí životnosti, parkovací místa pro naše občany dávno nestačí, o bezpečném přecházení rušné komunikace raději ani nemluvě. Málo platné – tato komunikace nebyla projektována na intenzitu dopravy, jakou máme v obci v posledních letech, takže havarijní stavy a následné „záplatovací“ opravy jsou na Fryčajové stále častější.

Proto jsem rád, že se nám podařilo – v souvislosti s plánovanou rekonstrukcí rozvodů vody a kanalizace – prosadit celkovou modernizaci hlavní obřanské tepny, a to v celé její délce.

Rekonstrukce významně změní vzhled ulice a my vůči městu hájíme to, aby nová Fryčajka byla maximálně příznivá nejen k projíždějícím, ale zejména a především k občanům zde bydlícím!

Když se připravuje takováto významná a rozsáhlá rekonstrukce, usilujeme o to, co se nám doposud nepodařilo zařídit, a na nové ulici bychom rádi měli. Co nebylo jednoduché zařídit a nakonec jsme do podmínek projektu prosadili, je pruh pro podélné stání nejen ve směru do města, ale nově i ve směru do Bílovic. Parkovacích míst u nás pohříchu není nikdy dost a záchytné parkoviště u teplárny by potřeby obyvatel zejména horního konce Fryčajové zcela určitě neuspokojilo…

Komunikace dostane nový povrch. Nemusím zdůrazňovat, že tichý asfaltový koberec. Nové budou i chodníky, s atraktivní a uživatelsky příjemnou zámkovou dlažbou.

Podařilo se prosadit zvýšení počtu přechodů pro chodce, protože současné svým množstvím i rozsazením nevyhovuje, což se týká především Mlýnského nábřeží a Bílovické. Novinkou bude osvětlení každého přechodu, který zde bude zřízen.

Kritickým místem a úzkým hrdlem projektu je železniční podjezd a silniční úsek pod ním, kde se vedle stávající komunikace stěží vejdou i chodníky. Nicméně i rozetnutí tohoto gordického uzlu jsme projektantům zadali. Tak uvidíme…

Ve spolupráci s odborníky na životní prostředí nezapomínáme i na životní prostředí a zeleň, která je důležitou součástí nového řešení, bude ulici zpříjemňovat a vytvářet celkový pozitivní dojem.  

Nás - vedení radnice  - bude zajímat dopad celkové rekonstrukce hlavní obřanské tepny na život v obci, jde totiž o hlavní páteřní komunikaci a dopravní výluky nám umí znepříjemnit život, jak jsme si to vyzkoušeli při rekonstrukci železnice o letních prázdninách. Proto usilujeme o co nejpodrobnější plán organisace výstavby a zkrácení výluk v dopravě na minimum. Striktně žádáme o možnost prací pouze s částečnými uzavírkami a s průjezdem alespoň v jednom směru se semafory. Po dopracování a schválení projektu Vás budeme informovat o přesném harmonogramu zahájení, průběhu a ukončení stavebních akcí.

Doufám, že se podaří zajistit financování stavby tak, aby se v roce 2018 mohla rekonstrukce zahájit.

Ing. Stanislav Dvořák, místostarosta MČ

 

Pod patičkou